Forfatter Emne: Sjællandske møde-former  (Læst 3429 gange)

sjyli

• Administrator
  • Fuld medlem
    • Vis profil
Sjællandske møde-former
« Dato: Januar 25, 2012, 20:50:38 pm »
Kære polyer,

Jeg tænkte, at vi - siden der er stor interesse for vores møder - kunne eksperimentere med at holde møder med forskellig form, og vil i den forbindelse høre hvad folk kunne interessere sig for at komme til.

Det betyder ikke, at jeg synes der er noget galt med de møder vi plejer at holde hos Magic Mama (tværtimod :) ) - men jeg er nysgerrig mht. at se hvad det gør ved møde-oplevelsen at prøve nogle ting af. Ligesom de ekstra fb-grupper så mener jeg at forskellige mødeformer kan supplere hinanden snarere end udkonkurrere hinanden.

Der er ingen grund til at svine en mødeform til som du ikke har lyst til at komme til, men skriv endelig hvis der er en form der lyder attraktivt for dig, eller foreslå en form selv.

Nye og gamle

I Zürich ved jeg, at de har to mødeformer: møder hvor nye er velkomne, og møder hvor nye vidst nok ikke er det.

Er der nogen af Jer der kunne se en pointe i at holde møder uden nytilkomne?

På en anden tangent: møder med børn:

Er der nogen af Jer med børn, som kunne have interesse i at have disse med til møde, så ungerne også kan møde hinanden?

Inspireret af Magic Mamas "åben café" blev der holdt eftermiddagsmøder ca. hver 14. dag uden mad.
Er der interesse for hyppige møder (f.eks. hver 14. dag / 10. dag et fast møde?

Så er der min personlige struktur-liderlighed - hvis nu vi er grotesk mange til et møde igen - f.eks. over 20 mennesker så kan det jo være svært at komme ind på livet af folk i introrunden, fordi alle får pokkers lidt taletid.
Er der nogen der kunne være interesseret i at prøve et møde med såkaldt "matrix-grupper" hvor at værten arrangerer alle i to grupper, sådan så alle laver introrunde med 4-5 andre og så endnu en introrunde med 4-5 nye med længere taletid (f.eks. 3 minutter)?

kærlighedslommefilosof

• Nyt medlem
  • *
    • Vis profil
Sv: Sjællandske møde-former
« Svar #1 Dato: Januar 26, 2012, 07:57:32 am »
Jeg har personligt intet behov for møder uden nytilkomne. Uformelle sammenkomster uden "gå i gruppe og snakke om bestemt tema" er meget velkomne, og generelt tror jeg egentlig bare, at det er en fordel med vekslende former for møder, så der er noget for enhver smag

Camilla

• Nyt medlem
  • *
  • Jeg er polyamorøs og swinger.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 28, 2012, 11:47:18 am »
Jeg er på det seneste begyndt at komme en del til Kbh., faktisk på grund af en ny mand i mit liv. ;) Som recovering facebook-holiker må jeg desværre sige nej til at joine fb-gruppen. Er der andre måder jeg kan modtage info om jeres møder på?
Knus
Camilla
« Senest Redigeret: Januar 29, 2012, 02:09:24 am af sjyli »

Sesostris

• Polyer
  • Nyt medlem
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 29, 2012, 08:29:16 am »
Personligt må jeg indrømme at jeg ikke får det store ud af præsentationsrunderne efterhånden. Jeg kan godt se værdien for førstegangsfremmødte, men man kan hurtigt komme til at høre de samme historier nogle gange hvis man kommer til flere møder. Jeg er også nødt til at gå relativt tidligt fra hverdagsmøder, så hvis der er spisning og introrunde har jeg måske en time tilbage bagefter før jeg skal gå, og jeg synes at den uformelle snak bagefter er meget mere interessant og givende.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at nogle af de mindre møder er uden introrunder, eller med en valgfri introrunde hvor dem som ønsker det er i ét lokale mens dem som ikke ønsker det er i et andet lokale og går direkte til det uformelle. :-)

Jeg synes det kunne være en fin skelnen at de store møder har introrunder og hele pivetøjet, mens de mindre møder er mere om bare at mødes og hygge.

PS: Nick her. :-)

sjyli

• Administrator
  • Fuld medlem
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 29, 2012, 10:36:48 am »
@Camilla: jeg skal nok skrive mødedatoer ud på forum, har lige lagt den næste op.

@Sesostris: Interessant. Jeg har et dobbelt forhold til introrunden.

På den ene side er jeg stor fan af intro-runder, da jeg synes det er en fed måde at "sætte stemningen" på at alle lige bliver hørt.
Og så synes jeg ofte det er interessant at høre folks historier, men jeg kan blive frustreret over hvor lidt man kan nå at fortælle til introrunderne. Men man får da lige akkurat vakt appetit på mere fortælling. På en måde er det nemmere at vide hvem man gerne vil snakke med resten af mødet når der har været intro-runde...

Jeg tænker at introrunden er en fed oplevelse for de nytilkomne, og tænker det har bekræftende effekt for disse at der sidder nogle folk med til runden som har erfaringer med polyamori.

På den anden side kunne jeg også godt nogle gange undvære introduktionsrunden..  men synes lidt den skal være der.. er spændt på hvad andre synes!

davidstodolsky

• Nyt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Februar 05, 2012, 15:48:00 pm »
With a third of Danes saying they are poly interested, it is essential we make it as easy as possible to attend. Intro rounds make some uncomfortable and should be eliminated.

Sesostris

• Polyer
  • Nyt medlem
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Februar 06, 2012, 09:07:37 am »
David, do you have a reference for that statistic?

sjyli

• Administrator
  • Fuld medlem
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Februar 08, 2012, 14:02:02 pm »
I think David has a strong point here. I believe some of the meetings should be publicly announced, and possibly, that the introrunde is made voluntary or skipped some times.

Butterfly

• Nyt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Maj 19, 2012, 18:14:24 pm »
Hejsa.

Holder I slet ingen møder mere? Jeg er ny og nysgerrig - fandt egentlig mest det her sted for at få nogen at tale med om mine tanker og følelser omkring emnet. Men det ser ud til at det er gået helt død?
Jeg har læst at I også har en Facebook gruppe, men der kommer jeg ikke. Det er måske sådan at I holder møder med bare ikke sætter noget op om dem herinde?

Mange flagrende hilsner fra Sommerfuglen :-)

Naomi Hagelberg

• Polyer
  • Nyt medlem
  • polygam
    • Vis profil
    • SexNørd
« Svar #9 Dato: Maj 19, 2012, 19:28:33 pm »
Ja den største interaktion er over fb-gruppen, og det er ikke alle møder, vi husker at slå op herinde også.
ejer sexnørd.dk og underviser/rådgiver i non-monogami