Forfatter Emne: åbenhed om poly til familie??  (Læst 2730 gange)

Roxy

• Nyt medlem
  • *
    • Vis profil
åbenhed om poly til familie??
« Dato: April 05, 2012, 22:08:28 pm »
ja jeg kan ikke helt finde ud af hvor jeg skal ligge dette indlag, så prøver her i blandet

jeg vil jo gerne dele begge mine kærester med min familie, (far, mor, søster osv.) men ved ikke helt hvordan jeg skal for sagt det eller hvor jeg skal begynde, ved at min far elsker mig lige meget hvad men hvordan får jeg sagt det??

har i saagt det til jers familie og hvordan gjore i??

kunne virkelig godt bruge 1 råd eller 100

qnuz Roxy

sjyli

• Administrator
  • Fuld medlem
    • Vis profil
Sv: åbenhed om poly til familie??
« Svar #1 Dato: April 06, 2012, 17:34:17 pm »
Kære Roxy,
jeg har sagt det til min familie, har vidst bare sagt det mens jeg ikke havde flere forhold, at jeg drømte om at have flere forhold, og så har jeg været åben omkring det når jeg har haft flere forhold.

Jeg synes bare du skal sige det som det er: du har to kærester, og du er glad for at kunne indrette dig sådan. For nogle kræver polyamori lidt tid. Så sig også til dem, at de er velkomne til at stille dig spørgsmål om hvordan det fungerer for dig hvis de kommer i tanke om noget.

Nogle reagerer jo ved at sige ingenting, andre reagerer ved at sige en hel masse. Men ingen tvivl om at folks umiddelbare reaktion kan ligge ret langt fra deres mere langtidsholdbare holdning. De fleste skal vidst have lidt tid til at vende det og stille et par spørgsmål.

Dine forældre kan måske reagere ved at blive bange for, om du nu roder dig ud i noget der ikke er godt for dig, og så må de jo lære ved at iagttage dig over tid, at du ved hvad du laver, og at du er den bedste til at afgøre hvad der er bedst for dig.

Mvh. sjyli

Roxy

• Nyt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 09, 2012, 17:06:57 pm »
mange tak or dit svar, er os selv komme frem til at det erbest at sige det lige ud a posen,..

de fleste af mine venner og venider ved det godt og har taget det utroligt pænt, så mon ikke også min familie som elsker mig vil gøre det??

sjyli

• Administrator
  • Fuld medlem
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: April 09, 2012, 17:49:29 pm »
Jo, lad os håbe det!
Ellers må vi andre støtte dig lidt i det!

Roxy

• Nyt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: April 09, 2012, 18:15:48 pm »
:) mange tak,..

Roxy

• Nyt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: April 10, 2012, 13:12:18 pm »
wee har talt med min far og fortalt ham alt,.. ha tog det rigtigt godt,..

Micha

• Polyer
  • Nyt medlem
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: April 10, 2012, 13:59:47 pm »
Jeg er gift og har en fast kæreste ved siden af. Mine forældre, søskende og hele vennekredsen ved det. Min mands og kærestes familier gør ikke, ej heller vores kollegaer, børnenes skoler/institutioner mv.

Jeg havde frygtet meget for mine forældres reaktion, men da det kom til stykket tog de det helt afslappet. De var lidt undrende over, at vi kunne få det til at fungere, men hvis vi og børnene trivedes med det, var det fint med dem. Jeg tror dog ikke, de var så interesseret i, at samtlige perifere familiemedlemmer får det at vide. Vi har heller ikke rigtig haft nogen store familiearrangementer siden de fik det at vide, så jeg har endnu ikke haft muligheden for at troppe op med både mand og kæreste samtidig, så jeg ved ikke, hvordan de i praksis vil håndtere det ;)

Roxy

• Nyt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: April 10, 2012, 14:59:01 pm »
men flot at de tog det så godt, fedt at høre,...

Naomi Hagelberg

• Polyer
  • Nyt medlem
  • polygam
    • Vis profil
    • SexNørd
« Svar #8 Dato: April 13, 2012, 07:08:17 am »
Vi har heller ikke fortalt vores forældre og familie det. Det kan dog opdages, hvis de tjekker vores fb og g+ profil lidt mere grundigt.

Vores børn, venner, børnehave og skole ved det dog... en eller anden dag bliver jeg nok nød til at få det sagt. Der har været et par gode muligheder men jeg har trukket kujonkortet. Jeg er rimelig sikker på, at min far vil synes, at det er interessant men jeg er bange for at få skæld ud af min mor, der vil bruge mine unger og min personlighed som argumenter.
ejer sexnørd.dk og underviser/rådgiver i non-monogami